Medical Device Compliance

Databeskyttelsespolitik

Databeskyttelses- og privatlivspolitik

Efficacy overholder databeskyttelsesforordningen (Generel Data Protection Regulation, GDPR). Efficacy er dataansvarlig for de persondata vi har indsamlet, og vi sikrer, at dine persondata behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

Kontaktperson og dataansvarlig: Ole Overgaard

Vores kontaktoplysninger er:
Kontakt: Brug vores kontaktformular

Efficacy ApS
Att. dataansvarlig Ole Overgaard
Ravnehusvej 23
3500 Værløse
CVR: 35862129

Telefon: 30310840

For vores samarbejdspartnere og kunder:

  • Vi behandler følgende typer af data om dig:

    • Almindelige personoplysninger: Navn, adresse, telefon, email-adresse, E-mail-korrespondance, notater om øvrig kommunikation, fakturaer, ordrer, og samarbejdsaftaler.

    • Oplysninger om strafbare forhold: Ingen

    • Følsomme personoplysninger: Ingen

  • Formålet med databehandlingen er at muliggøre følgende forretningsmæssige forhold:

    • Kommunikation med dig om vores produkter og tjenester

    • Levering af vores ydelse og opfyldelse af vores kontrakter og aftaler med dig.

    • Forbedring af vores produkter og tjenester, samt vores kommunikation med dig.

    • Administration af din relation til os.

    • Opfyldelse af lovkrav, f.eks. bogføring.

For vores medarbejdere:

  • Vi behandler følgende typer af data om dig:

    • Almindelige personoplysninger: Navn, adresse, telefon, email-adresse, E-mail-korrespondance, notater om øvrig kommunikation.

    • Oplysninger om strafbare forhold: Normalt ingen. I særlige tilfælde oplysninger fra straffeattester.

    • Følsomme personoplysninger: Ansættelsesforhold, løn- og skatteforhold, fagforeningsforhold, sygdomsforhold.

  • Formålet med databehandlingen er at muliggøre følgende forretningsmæssige forhold:

    • Varetagelse af forholdet mellem arbejdsgiver og medarbejder.

    • Opfyldelse af lovkrav, f.eks. skatteforhold.

Vi indhenter dit samtykke, inden vi behandler dine persondata til de formål der er beskrevet ovenfor, med mindre vi har et andet lovligt grundlag for at indhente dem uden samtykke, f.eks. ved at vi har indgået, eller har til hensigt at indgå, en kontrakt, og databehandlingen sker for at opfylde denne kontrakt. Hvis du sender emails til os, giver du samtykke til at vi databehander oplysningerne i din email. Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os.

Vi kan få behov for at anvende dine persondata til et andet formål end det, de blev indsamlet til. Med mindre du har givet samtykke til en sådan ny anvendelse, undersøger vi, om det oprindelige formål med indsamlingen af dine data er forenenligt med det nye formål.

Vi behandler kun data om dig, der er relevante og tilstrækkelige i forhold til de formål, der er defineret ovenfor. Vi bruger ikke flere data, end dem, vi har brug for til det konkrete formål. Inden vi behandler dine persondata, undersøger vi, om det er muligt for os at minimere mængden af data om dig. Vi undersøger også, om nogle af de datatyper, vi anvender, kan bruges i anonymiseret eller pseudonymiseret form. Det kan vi gøre, hvis det ikke indvirker negativt på vores forpligtelser eller den tjeneste eller service, vi tilbyder dig.

Vi kontrollerer, at de persondata, vi behandler om dig, ikke er urigtige eller vildledende. Vi sørger også for at opdatere dine persondata løbende. Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan benytte kontaktformularen til at meddele os dine ændringer.

Vi sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som var grunden til vores indsamling, behandling og opbevaring af dine data, med mindre det er et lovkrav at vi opbevarer dem.

Vi videregiver ikke samarbejdspartneres og kunderspersondata til andre aktører, ej heller til tredjelande eller internationale organisationer.

Vi videregiver medarbejderes persondata som følger:

  • Lønoplysninger videregives til Skat, Efficacys lønbureau, medarbejderens bank, medarbejderens pensionsselskab.

  • Vi videregiver ikke medarbejderes persondata til andre aktører, ej heller til tredjelande eller internationale organisationer.

Vi beskytter dine persondata mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem. Vi anvender virusscannere på alle computere. Vi sikrer, at data kun er tilgængelige for relevante medarbejdere. For at undgå datatab tager vi løbende krypteret backup af vores datasæt. I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.

Vi benytter ikke cookies.

Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan benytte kontaktformularen på vores hjemmeside eller sende en email.

Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes. I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det gælder fx, hvis du trækker dit samtykke tilbage. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser. Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata.

Du har ret til at modtage de persondata, du har stillet til rådighed for os, og dem, vi har indhentet om dig hos andre aktører på baggrund af dit samtykke. Hvis vi behandler data om dig som led i en kontrakt, hvor du er part, kan du også få tilsendt dine data.